دعای امام هادی (علیه السلام) در قنوت

أَللَّهُمَّ مَناهِلُ کَراماتِکَ بِجَزیلِ عَطِیَّاتِکَ مُتْرَعَهٌ، وَأَبْوابُ مُناجاتِکَ لِمَنْ أَمَّکَ مُشْرَعَهٌ ، وَعَطُوفُ لَحَظاتِکَ لِمَنْ ضَرَعَ إِلَیْکَ غَیْرُ مُنْقَطِعَهٍ ، وَقَدْ اُلْجِمَ الْحِذارُ ، وَاشْتَدَّ الْإِضْطِرارُ ، وَعَجَزَ عَنِ الْإِصْطِبارِ أَهْلُ الْإِنْتِظارِ . وَأَنْتَ اللَّهُمَّ بِالْمَرْصَدِ مِنَ الْمُکَّارِ وَغَیْرُ مُهْمَلٍ مَعَ الإِمْهالِ ، وَاللّائِذُ بِکَ امِنٌ ، وَالرَّاغِبُ إِلَیْکَ غانِمٌ، وَالْقاصِدُ اللَّهُمَّ لِبابِکَ سالِمٌ . أَللَّهُمَّ فَعاجِلْ مَنْ قَدِ امْتَزَّ فی طُغْیانِهِ ، وَاسْتَمَرَّ عَلی جَهالَتِهِ لِعُقْباهُ فی کُفْرانِهِ ، وَأَطْمَعَهُ حِلْمُکَ عَنْهُ فی نَیْلِ إِرادَتِهِ ، فَهُوَ یَتَسَرَّعُ إِلی أَوْلِیآئِکَ بِمَکارِهِهِ وَیُواصِلُهُمْ بِقَبآئِحِ مَراصِدِهِ ، وَیَقْصُدُهُمْ فی مَظانِّهِمْ بِأَذِیَّتِهِ . أَللَّهُمَّ اکْشِفِ الْعَذابَ عَنِ الْمُؤْمِنینَ، وَابْعَثْهُ جَهْرَهً عَلَی الظَّالِمینَ. أَللَّهُمَّ اکْفُفِ الْعَذابَ عَنِ الْمُسْتَجیرینَ ، وَاصْبُبْهُ عَلَی الْمُغَیِّرینَ أَللَّهُمَّ بادِرْ عُصْبَهَ الْحَقِّ بِالْعَوْنِ ، وَبادِرْ أَعْوانَ الظُّلْمِ بِالْقَصْمِ. أَللَّهُمَّ أَسْعِدْنا بِالشُّکْرِ ، وَامْنَحْنَا النَّصْرَ ، وَأَعِذْنا مِنْ سُوءِ الْبَدارِ وَالْعاقِبَهِ وَالْخَتَرِ

بار الها؛ چشمه‏هاي کرامت و بزرگواري تو، با بخشش‏هاي شایانت پرآب است؛ درهاي مناجات و رازگویی تو براي هر کسی که تو را قصد کرده باز است؛ نگاه‏هاي مهربانه‏ات پیوسته به کسانی که در نهایت خواري و فروتنی به درگاهت روي آورده‏اند می‏رسد؛ این در حالی‏است که ترس و هراس به نهایت و اضطرار و سردرگمی و بیچارگی شدید گشته و منتظران نیز از صبر بیش‏تر ناتوان شده‏ اند.

خدایا؛ تو در کمین گاه حیله‏گران هستی و با وجود مهلت‏هایی که می‏دهی ولی کار را رها نکرده‏اي؛ تنها، هر کس به تو تکیه کند در آرامش و امنیت است، و هر کس مشتاق تو باشد بهره‏مند است، و تنها هر کس – خدایا – آهنگ دربار تو کرده، سالم می‏ماند.

بار الها؛ مجازاتت را زودتر به کسی برسان که سرکشی را به نهایت رسانیده، و ادامه داده‏است، به خاطر نادانی‏اش نسبت به سرانجام کارش در کفر ورزیدن و ناسپاسی‏اش، و بردباري تو، موجب طمع او نسبت به پیگیري مقاصدش شده‏است و بدین جهت به سرعت نسبت به دوستان و اولیاي تو بدي می‏کند، و دام‏هاي زشت خود را پیوسته در راهشان قرار می‏دهد، و به قصد اذیّت ایشان به موضع و محلّ آنان می‏رود.

خداوندا؛ عذاب و کیفر خود را از مؤمنان برطرف کن و به صورت آشکار آن را بر ستمگران برانگیز بار الها؛ عذابت را از کسانی که به تو پناه آورده‏اند باز دار، و بر سر تغییردهندگان بریز. خدایا؛ کمک سریعت را به جمعیّت حق و حقیقت برسان، و شکست و نابودیت را به سرعت نصیب کمک رسانان ستم و ظلم کن خدایا؛ با سپاسگزاریت ما را خوشبخت گردان، و پیروزیت را نصیب ما کن، و از بدي‏هاي شتابان و بدي عاقبت، و فریفته شدن در امان دار.