حفظ شیعه به دعای امام زمان علیه السلام

امام حافظ اصالت دین است. اگر او رهبری نکند، دین دستخوش انحرافات می شود. منظور از حفظ شیعه، حفظ کل دین و تفسیر معصومانه از دین است.

در توقیع صادر شده از ناحیه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید چنین آمده است: «فَإِنَّا نُحِیطُ عِلْماً بِأَنْبَائِکمْ وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْ ءٌ مِنْ أَخْبَارِکم… إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکرِکمْ وَ لَوْ لَا ذَلِک لَنَزَلَ بِکمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکمُ الْأَعْدَاء؛»(۱)

« ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند»

 واقعاً با آن دوران تنگنا و خفقانی که در دوران بنی امیه و بنی عباس و شیعه بودن جرم محسوب می شد، حفظ خط تشیع، مدیون و مرهون ائمه، مخصوصاً امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

سیدبن طاووس – أعلی الله مقامه الشریف – هم که فراوان به خدمت حضرت ولی الله الأعظم – عجل الله فرجه – رسیده، جریان جالب و زیبایی را نقل کرده و می گوید:«در سامرا، وارد سرداب مقدس شدم. دیدم حضرت مهدی(علیه السلام) مشغول دعاست و این جملات را می فرماید: “خدایا! دوستان ما گاهی گناه می کنند و می گویند ما تکیه گاه داریم و اهل بیت (علیهم السلام) از ما شفاعت می کنند. آنها به ما توجه دارند. خدایا! گناه آنان را بیامرز» (۲)

حضرت برای دوستانش و بندگان خدا، استغفار و طلب آمرزش می کند. هزار بار من قهر کرده ام اما او آمد و با من آشتی کرد.

عطا کردی، خطا کردم! وفا کردی، جفا کردم! او بزرگ است و دارد وظیفه ی آقایی اش را انجام می دهد.

کلمات کلیدی: اصالت دین، ماندگاری شیعه، دعای امام زمان در حق شیعه، توقیعات امام زمان

۱- الاحتجاج، ج۲، ص۴۹۷

۲-بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۳۰۴

منابع:

۱٫آماده باش یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): مجالس استاد شیخ حسین گنجی/ تنظیم مهدی عاصمی.

۲٫آخرین منجی: شناخت نامه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف/ قنبرعلی صمدی