شباهت امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) به حضرت هارون

هارون علیه السلام را خداوند متعال به آسمان بالا برد و سپس بار دیگر به زمین بازگرداند . چنانکه در روایت مسندی از حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام آمده  که فرمود: موسی به هارون گفت: بیا با هم به کوه طور سینا برویم، چون با هم رفتند ناگاه خانه ای دیدند که بر در آن درختی بود بر روی آن دو پیراهن ، پس موسی به هارون گفت:  جامه هایت را برافکن و داخل این خانه شو و این دو حوله را به تن کن و بر تخت بخواب، هارون همین کار را کرد،  پس چون بر تخت آرمید، خداوند او را به سوی خود قبض کرد و خانه و درخت برداشته شد.

موسی به سوی بنی اسرائیل بازگشت و به آنها خبر داد که خداوند هارون را قبض روح کرد و به سوی خود بالا برد، گفتند: دروغ می گویی تو او را کشته ای، پس موسی به درگاه الهی شکوه کرد، خداوند متعال به فرشتگان امر فرمود تا او را بر تختی مابین زمین و آسمان فرود آوردند تا اینکه بنی اسرائیل او را دیدند و دانستند که مرده است.

قائم علیه السلام  را نیز خداوند بعد از ولادت به آسمان بالا برد سپس به سوی زمین بازگرداند.

هارون علیه السلام از راه دور سخن موسی را می شنید همچنان که موسی سخن هارون را از راه دور می شنید.

از حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام آمده که فرمودند: هنگامی که قائم ما بپاخیزد خداوند عزّوجل در گوشها و چشمهای شیعیان ما خواهد افزود به طوری که بین آنها و حضرت قائم علیه السلام پیکی نخواهد بود، با آنها سخن می گوید و آنها می شنوند، و به او نگاه می کنند در حالی که در جای خودش باشد.

برگرفته از: کتاب مکیال المکارم  ج۱

کلید واژه: شباهت امام زمان به هارون، بالا رفتن به آسمان از سوی خدای متعال، شنیدن سخن از راه دور