اهداء نماز به امام زمان عجّل اللَّه تعالی فرجه در روز پنج شنبه

شیخ طوسی رحمه‏الله در کتاب ” مصباح کبیر” روایت شده که براي هدیه کردن نماز به معصومین علیهم السلام به این طریق باید عمل کرد:

روز جمعه هشت رکعت نماز بخواند؛ چهار رکعت هدیه به رسول خدا صلی‏الله علیه وآله‏وسلم و چهار رکعت هدیه به فاطمه زهرا علیها السلام. روز شنبه چهار رکعت هدیه به امیرالمؤمنین علیه السلام و هر روز چهار رکعت هدیه براي یکی از ائمّه علیهم السلام تا روز پنج شنبه که چهار رکعت به امام جعفر صادق علیه السلام هدیه می‏کنی. سپس دوباره روز جمعه هشت رکعت نماز بخواند؛ چهار رکعت هدیه به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و چهار رکعت هدیه به حضرت فاطمه زهرا علیها السلام. سپس روز شنبه ، چهار رکعت هدیه به امام کاظم علیه السلام و همین کار را ادامه دهد تا روز پنجشنبه ، چهار رکعت به امام زمان ارواحنا فداه هدیه کرده و بین دو رکعت نماز این دعا را بخواند:

أَللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ، وَمِنْکَ السَّلامُ ، وَإِلَیْکَ یَعُودُ السَّلامُ ، حَیِّنا رَبَّنا مِنْکَ بِالسَّلامِ. أَللَّهُمَّ إِنَّ هذِهِ الرَّکَعاتِ هَدِیَّهٌ مِنّی إِلَی الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَبَلِّغْهُ إِیَّاها وَأَعْطِنی أَفْضَلَ أَمَلی وَرَجآئی فیکَ ، وَفی رَسُولِکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ (وَفیهِ)

بار خداوندا ؛ تو سلامی مایه سلامت و آرامش و ایمنی هستی و سلام از جانب توست ، و به سوي تو باز می گردد پروردگارا ؛ سلامی از سوي خودت بر ما هدیه کن . خداوندا ؛ این چند رکعت نماز ، هدیه اي است از من به حجّت بن الحسن، پس بر محمّد و آل محمّد درود بفرست و این هدیه را به او برسان و به من فزون تر از آرزو و اُمیدي که در مورد تو و رسولت – که رحمت و درود تو بر او و آل او باد [و در مورد حجّتت] دارم، عطا فرما .