چشم اندازی از فعالیت های موسسه مهرتابان مهدوی در سال ۱۴۰۲

رئیس‌ هیئت‌ مدیره‌ موسسه مهرتابان‌مهدوی: تصمیم داریم در سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه‌های دیگر موسسه، سه جلسه معرفت افزایی در مورد امام رضا و امام سجاد علیهما السلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برگزار کنیم.

به گزارش واحد خبر موسسه مهرتابان مهدوی، سیدمحمدهادی ابطحی، رئیس‌هیئت‌مدیره این موسسه در جلسه‌ای که عصر روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری با اعضای کارگروه اطلاع رسانی برگزار شد، به معرفی برخی از برنامه‌هایی که موسسه مهر تابان مهدوی برای سال ۱۴۰۲ در نظر دارد، پرداخت.

وی گفت: قصد داریم در سال جدید، در مناسبت‌های ولادت امام رضا علیه السلام، شهادت امام سجاد علیه السلام و ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، سه جلسه معرفت افزایی حول محور سیره و شخصیت این حضرات معصوم برگزار کنیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه مهرتابان‌مهدوی در ادامه با اشاره به اجرای ۳ نمایش در ایام غدیر و فاطمیه و شعبان امسال اظهار داشت: نمایش صدای سکوت که سال گذشته در ایام فاطمیه در تالار هنر به روی صحنه رفت، مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و با توجه به ظرفیت بالای این اثر هنری علی الخصوص به لحاظ محتوا، قصد داریم امسال نیز این نمایش را با یک  تغییرات جزئی در سالنی با گنجایش بیشتری به اجرا در آوریم تا تعداد بیشتری از همشهریان عزیزمان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

سیدمحمدهادی ابطحی همچنین برخی از برنامه های پیش‌روی موسسه برای ایام غدیر را نام برد و گفت: امسال نیز علاوه بر اجرای نمایش، برنامه هایی همچون طرح یار یار، پویش به نیت فرج و مسابقه به سوی آسمان را خواهیم داشت که در روزهای نزدیک به این مناسبت به صورت جامع در مورد آن ها اطلاع رسانی خواهیم کرد‌‌.

 وی در مورد مسابقه به سوی آسمان بیان کرد: اولین دوره مسابقه به سوی آسمان با ۱۸۰ نفر شرکت کننده از شهر اصفهان آغاز شد و اکنون به لطف خدا و امام زمان این مسابقه در فضای مجازی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته به طوری که در دوره قبل یعنی هشتمین سری این مسابقه، تعداد شرکت کنندگان به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسید که از نزدیک به ۳۵۰ شهر و شهرستان کشورمان ثبت نام کرده بودند. 

برگزاری دوره های آموزشی تابستانه مخصوص دختران و پسران در شعبه های خانه فرهنگ توس و مرکز ولی عصر علیه السلام و همینطور اجرای جشنواره طاووس بهشت از دیگر برنامه‌هایی بود که رئیس هیئت مدیره موسسه مهرتابان‌مهدوی در این جلسه به آنها اشاره کرد.

 سیدمحمدهادی ابطحی با ارائه طرح فراخوان پیشنهادات و ایده‌های فرهنگی جدید در گروه های اطلاع رسانی موسسه خاطرنشان کرد: زنده بودن و پویایی یک مجموعه فرهنگی به ارائه کارها و فعالیت‌های خلاقانه و نو است و اگر در یک سیستم فرهنگی ایده‌های نو و جدید ارائه و اجرا نشود و فقط به تکرار برنامه‌های گذشته پرداخته شود، آن سیستم به مرور از بین می‌رود و به همین جهت موسسه مهر تابان مهدوی از هر طرح و ایده نو و جدید در کلیه زمینه‌های فرهنگی و همه گروه‌های سنی استقبال می کند.

در پایان اعضای گروه‌های اطلاع رسانی به بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهایی برای هرچه فعال تر شدن گروه‌‌های اطلاع رسانی پرداختند.