«صدای سکوت»، شهادتنامه میوه دل پیامبر اسلام

شهر اصفهان در شب های فاطمیه ۱۴۰۱، شاهد اجرای سوگواره «صدای سکوت» بود.

 به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، نمایش صدای سکوت از اول دی ماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ شب و در ۲۱ سانس در سالن نمایش تالار هنر، پیش روی تماشاگران قرار گرفت.

 این اثر هنری_دینی به کارگردانی و نویسندگی سید روح الله فهیمی و هنرآفرینی جمعی از بزرگان تئاتر اصفهان و با همت موسسه ی قرآن و عترت مهر تابان مهدوی در دهه دوم فاطمیه، هر شب در دو سانس به روی صحنه رفت.

 صدای سکوت اثریست که ضمن بازخوانی مقاطعی از زندگی سلمان فارسی، صحابی جلیل القدر پیامبر، به برخی از وقایع تاریخ صدر اسلام و در نهایت ماجرای احتراق خانه وحی و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره دارد. 

این نمایش همچنین به تحلیل چرایی سکوت اهل بیت علیهم السلام در ماجرای مصیبت بار غصب خلافت می پردازد.

گفتنی است نمایش صدای سکوت، مورد استقبال گسترده مخاطبین قرار گرفت به گونه‌ای که تمامی سانس ها فراتر از ظرفیت سالن تئاتر، پذیرای اقشار مختلف مردم بود و در مجموع بالغ بر ۹ هزار نفر را به تماشای خود نشاند. طلاب و روحانیون و مسئولان شهری از فرماندار اصفهان تا مدیران و شهرداران مناطق مختلف، از جمله بازدید کنندگان این نمایش  بودند.

 همچنین خبر اجرای این نمایش بازتاب گسترده ای درخبرگزاری های شهری، همچون خبرگزاری رسا، خبرگزاری ایمنا، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایت خبری خبر فارسی، خبرگزاری بین المللی قرآن و خبرگزاری ایسنا داشت.