سوگواره فاطمی «به یاد پدر» به روی صحنه رفت

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی در فاطمیه سال جاری نمایش  «به یاد پدر» در بیان مصائب شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با رویکرد رفع شبهات در این زمینه اجرا شد. 

این نمایش برای اولین بار در فاطمیه سال ۱۳۹۸ به مدت ٣ روز و ۶ سانس در سالن همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان و ۷ اجرا در طی ٧ شب در سالن نمایش مجموعه فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان روبرو شد. 

داستان با بازگشت بلال حبشی به مدینه و روبرو شدن او با مقداد آغاز و با نقل حوادث مربوط به کوچه بنی هاشم در سال ۱٠ هجری قمری از زبان بلال ادامه می یابد. سپس نمایش با یک فلش بک به عقب، مخاطب را به تماشای اتفاقات مربوط به هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها می نشاند و نهایتاً با شهادت مظلومانه آن حضرت پایان می یابد.

باز نمایش این تئاتر از تاریخ ۱۴ الی ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ در سالن همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان در ۱۰ سانس اجرا شد و بیش از ١٠ هزار نفر به تماشای آن نشستند. 

در این نمایش، سید علیرضا بدری در نقش بلال حبشی، محمدرضا رفیعی در نقش مقداد، ابوالفضل شریفی در نقش اولی و قنفذ، رسول زارع در نقش دومی و حجت دشتگرد در نقش خالد بن ولید هنرنمایی کردند. سید روح الله فهیمی نیز کارگردانی این اثر را برعهده داشت. 

در کنار اجرای نمایش، غرفه ای نیز برای کودکان تدارک دیده شده بود تا والدین با فراغ خاطر بیشتری تماشاگر این اثر  باشند.

این غرفه در هر سانس از اجرای نمایش پذیرای بیش از ۷۰ کودک بود. کودکان ضمن پذیرایی و گذراندن اوقات، معارف مهدوی متناسبی را نیز در قالب بازی و سرگرمی فراگرفتند.