سفر زیارتی خانواده بزرگ مهر تابان مهدوی به مشهد مقدس

کاروان زیارتی «در راه جانان» برای دومین بار، امسال نیز ویژه‌ی لیالی قدر، عازم مشهد مقدس شد.

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، به همت این موسسه و بانیان خیر، جمعی از فعالین طرح «نذر وقت جهت خدمتگزاری به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف» در شب‌های قدر امسال، میهمان امام رئوف، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام بودند.

محمد خیام‌باشی، مدیر روابط عمومی موسسه مهر تابان مهدوی و مدیر کاروان زیارتی «در راه جانان»، درباره این سفر گفت: امسال نیز به لطف امام زمان علیه السلام این سفر معنوی قسمت و روزی نزدیک به ۲۵۰ نفر از فعالین فرهنگی موسسه شد تا بتوانند در شب‌های قدر در کنار مضجع شریف آقا و مولایمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا برای فرج و ظهور امام زمانمان دعا کنند.

محمد خیام‌باشی توضیح داد: در تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال جاری پنج دستگاه اتوبوس از اصفهان راهی مشهد مقدس شد. در مسیر رفت با هدف تحکیم پیوند قلبی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تجدید عهد خدمتگزاری با ایشان، در مسجد جمکران توقفی داشتیم و پس از اقامه نماز جماعت مغرب‌ و عشا و صرف افطاری در رستوران، عازم مشهد مقدس شدیم.

 وی افزود: با هماهنگی‌هایی که کرده بودیم حسینیه کرامت واقع در خیابان آیت الله شیرازی به عنوان محل اسکان خواهران و برادران تعیین شد که با توجه به مسافت کمی که تا حرم داشت، این امکان فراهم بود تا افراد بتوانند بیشتر و بهتر از فضای معنوی حرم امام رضا علیه السلام استفاده کنند.

مدیر کاروان زیارتی «در راه جانان» در مورد برنامه‌های این کاروان در شب‌های قدر بیان کرد: طی هماهنگی‌هایی که توسط موسسه مهر تابان مهدوی با آستان قدس رضوی انجام شده بود، توانستیم در سه شب قدر بعد از پایان برنامه‌های احیای حرم، در رواق دارالقرآن برای افراد کاروان، مراسم دعاخوانی و مناجات و احیاء برگزار کنیم که قرائت دعای ابوحمزه، دعای قرآن، ذکر مصیبت به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام و به صورت ویژه دعا و استغاثه جهت تعجیل فرج، از جمله برنامه‌های ما در شب‌های قدر بود.

محمد خیام باشی همچنین اظهار داشت: برگزاری سه جلسه معرفت افزایی در بعدازظهر روزهای ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ ماه رمضان در حسینیه کرامت، از دیگر برنامه‌های کاروان بود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات که با سخنرانی اساتید حوزه، شیخ حسین یوسفی و شیخ مجتبی اسکندری و مداحی و مناجات خوانی ذاکر اهل بیت، کربلایی محمد آزادی برگزار شد، سعی کردیم ذهن و دل زائران حرم امام رئوف را بیشتر و بهتر با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همراه و هم مسیر کنیم و امیدوار هستیم که این اتفاق افتاده باشد.

مدیر کاروان زیارتی «در راه جانان» در مورد برنامه‌های فرهنگی_ مذهبی دیگری که در حرم مطهر برگزار شد، عنوان کرد: در شام ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان در صحن انقلاب اسلامی، تجمع اعضای کاروان را داشتیم. این دورهمی با زیارت نامه خوانی، مناجات، مداحی و سینه زنی همراه بود. در این صحن هم ذکر «اللهم عجل لولیک الفرج» را همه با هم گفتیم و به لطف امام رضا و امام زمان علیهما السلام، زائران دیگر هم همراه شدند و این ذکر در فضای صحن انقلاب طنین‌انداز شد.

محمد خیام باشی در پایان ابراز داشت: یک اتفاق متفاوتی که در این سفر افتاد، تهیه‌ی متن‌هایی تحت عنوان «برگه‌های رزق معنوی» بود که در بین زائران کاروان توزیع کردیم. این برگه‌ها حرف ها و توصیه های دلنشینی داشتند. به عنوان مثال دل نوشته ای با این مضمون که – امشب که به زیارت امام رضا علیه السلام نائل می شوید به نیابت عموی ایشان قمر منیر بنی هاشم برای فرج امام زمان دعا کنید.- و مضامین مشابهی که برای دیگر حضرات معصومین تهیه شده بود، که اتفاق مبارکی را رقم زد و الحمدلله زائران ارتباط خوبی با آن برقرار کردند.

گفتنی ست برنامه سفر این کاروان روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در اصفهان به پایان رسید.