جشن تکلیفی متفاوت از دید معلمان و دانش آموزان

موسسه مهر تابان مهدوی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ جشن تشریفی متفاوت برای دختران نو مکلف پایه سوم تدارک دید. این جشن که برای اولین بار در سطح استان برگزار و طی ١۶ روز برای بیش از ٢٠٠٠ دانش آموز اجرا شد، یک روز بیاد ماندنی، سرشار از هیجان و تفریح آمیخته با آموزش برخی مفاهیم اعتقادی و احکام را در برداشت. این اقدام به همت قریب به ٢٠٠ نفر از اعضای خانواده بزرگ مهرتابان مهدوی در خاطر دختران پایه سوم ٣١ مدرسه به مثابه ی ستاره ای درخشان به یادگار ثبت شد.

آنچه در آن ایام از زبان نوگلان شنیدیم و به انرژی وصف ناشدنی مبدل شد تا بر پیکره ی خادمان بنشیند. در ذهن و جان همگان به یادگار ماند. همین سبب شد تا قطره ای از دریا را از زبان برخی معلمان و دانش آموزان برای مخاطبان خود نقل کنیم.

– سلام ضمن خوش آمدگویی به شما از کدام مدرسه هستید؟ دبیرستان نسیم ۱

– عضو پرسنل اجرایی مدرسه هستید یا معلم ؟ معلم هستم و پایه سوم را تدریس می کنم.

– نظر خود را در مورد امروز، بازی ها و حسی که در بچه‌ها دیدید بفرمایید: اول از همه تشکر می کنم از همه دوستان عزیزی که این برنامه را برای دانش آموزان درنظر گرفتند. خیلی عالی بود، هم دانش آموزان با بخش احکام آشنایی پیدا کردند و هم حالت اردویی داشت. یک روز خیلی پربار با زمان خیلی خوب و کافی بود. معمولا اردویی که بچه ها می روند چون زمان کمی دارد تا بچه ها به خود می آیند که ساکن شوند و جا بگیرند که با دوستانشون لحظات خوبی رو بگذرانند اردو تمام شده ولی امروز از لحاظ زمانی، زمان بسیار خوبی داشتند. قسمت ها خیلی متنوع و خوب بود هم از لحاظ بازی، هم از لحاظ احکام و حتی میان‌وعده. بچه‌ها ناهار خیلی خوبی دور هم داشتند و شعری که خیلی تمرین کرده بودند از اجرای آن خیلی خوشحال شدند. چادرها و گل هایی که روی سر گذاشته بودند زیبا بود و بچه ها هم خیلی دوست داشتند. ان شاءالله با این چادرها تا زمانی که اندازشون هست با آن نماز بخوانند و همه دست اندرکاران برنامه و پدر و مادر مهربانشون رو دعا کنند.

– نظر، انتقاد و یا پیشنهادی درمورد برنامه دارید؟ به نظر من که به عنوان نماینده اولیا در این جشن بودم، همه اولیا دوست داشتند لحظاتی برای بچه‌ها ثبت شود. بسیار برنامه‌های مفرحی داشتند برنامه‌های خیلی خوبی داشتند در زمینه فرهنگی، اعتقادی، دینی، مذهبی و خیلی نکات مفیدی گفته شد و زیارت داشتند، حال وضو گرفتن و مراتبش خیلی خوب بود. تنها نکته این بود که در این جشن بعضی از دوستان ما خانم بودند که همکاری می‌کردند و دوست نداشتند در فیلم‌ها باشند اما اولیا مکدر بودند که اگر در این جشن فیلمبردار داشتند که لحظات و یا صحنه‌هایی را داشتند و برای همه بچه‌های کلاس بود بهتر می‌شد.

در این قسمت به مصاحبه با دو نفر از دانش آموزان می پردازیم:

– اسم شما چیه ؟ زینب

– زینب جان امروز خوب بود؟

خوش گذشت بهت؟ بله

– امروز چه چیزهایی یاد گرفتی؟ یاد گرفتم نماز جماعت چطور هست، مطالب مهمی یادگرفتم درمورد امام زمان (عج)، داستان حضرت نوح (ع)

– از بازی اول که راه و بی راه بود چی یاد گرفتی؟ ما وقتی می خواهیم به هدفمون برسیم کلیدش رو با کمک راهنما پیدا کنیم.

– راهنمای ما توی زندگی الان کی هست؟ امام زمان (عج)

– شما اسمت چیه؟ زهرا

– زهراجان توی بازی قلعه که سرسره بود جمله ای که یادگرفتید چی بود؟ نماز یک دیوار است که جلوگیری می کند از جهنم و آتش و در مورد نماز جماعت مطالبی خوندیم و یاد گرفتیم.