جشنواره در انتظار بهار

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی شعبه حضرت ولیعصر (ع) به مناسبت ایام شعبانیه از تاریخ ۱۴ الی ۲۶ اسفند ماه از ساعت ۹ الی ۲ بعد از ظهر جشنواره ای تحت عنوان درانتظار بهار تدارک دید.

این جشنواره به شکل غرفه بندی  شامل محصولات خانگی و صنایع دستی زنان شهرک ولیعصر(ع) تدارک دیده شد. درآمد حاصل از فروش این محصولات  جهت کمک به امرار معاش آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 استقبال کنندگان و خریداران از این غرفه ها توسط خیریه الغدیر پذیرایی ناهار شده و همچنین نمایشگاه دیگری در کنار این جشنواره توسط بسیج قرارگاه شهید شوشتری حوزه ۱۴ مقدسه از تاریخ ۱۴ الی ۱۹ اسفند ماه دایر گردید. نمایشگاه بسیج نیز در زمینه ی سلامت و حوزه ترک اعتیاد خدمت‌رسانی نمودند.

از دیگر برنامه های مجموعه حضرت ولیعصر (ع) در این جشنواره برپایی کافه کتابی برای عموم مردم بود تا استقبال کنندگان علاوه بر پذیرایی با نوشیدنی های گرم به مطالعه کتب فراهم آمده بپردازند. همزمان مسابقه‌ای ترتیب داده شد که شامل ۵ سوال کلیدی از کتاب آشتی با امام عصر (عج) بود. 

در پایان جشنواره به قید قرعه به شرکت کنندگان د  مسابقه کتاب خوانی جوایزی اهدا گردید.

 در۶ روز دوم جشنواره در انتظار بهار، ۳روز  مخصوص کودکان ۴ تا ۱۰ ساله بود که با مضمون امام شناسی با استفاده از قصه، نمایش، نقاشی، دیوار نویسی آشنا شدند و همینطور کودکان از بازی های مختلفی شامل حلقه خوب و بد، مار و پله و استخر توپ استفاده کردند. 

۳روز آخر جشنواره عیدانه نیز مخصوص بانوان هنرمند برگزارگردید تا در این جشنواره با بهترین سبزه های مهدوی، چیدمان سفره هفت سین، پخت شیرینی، طبخ غذاهای خانگی به هنرنمایی پرداختند. به هنرهای برگزیده بانوان توسط داور ها نیز جوایزی تعلق گرفت.

 اختتامیه جشنواره در انتظار بهار در تاریخ ۲۶ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار گردید و به مناسبت نیمه شعبان مدح و مولود خوانی در وصف حضرت ولی عصر (ع) خوانده شد.