برگزاری دوازدهمین جشنواره طاووس بهشت

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، دوازدهمین جشنواره «طاووس بهشت» در اسفند ماه ۱۴۰۰ در باغ حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار گردید.

«طاووس بهشت» عنوان جشنواره ای است که هر ساله به همت موسسه مهر تابان مهدوی در دهه نیمه شعبان با حضور دانش آموزان در سنین مختلف اجرا می گردد.

جشنواره امسال نیز بعد از برگزاری جلسات متعدد جهت برنامه ریزی و آماده سازی مقدمات آن، از تاریخ ۱۴ الی ۲۴ اسفند ماه به مدت ۸ روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر در باغ حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع در خیابان نبوی منش برگزار شد. 

حدود ۱۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر در روزهای مجزا و در پایه‌های تحصیلی مختلف از جمله گروه نوجوان ونونهال دختران تسنیم، طرح هادی و هدی، دختران نوجوان انجمن صبا، پسران نوجوان ونونهال ستاره های شهر وهمچنین تعدادی از مدارس در این برنامه شرکت کردند و بیش از ۷۰ نفر از مربیان و نیروهای طرح نذر وقت به صورت مستقیم در اجرای برنامه‌های جشنواره مشارکت و همکاری داشتند.

در دوازدهمین جشنواره طاووس بهشت علاوه بر دانش آموزان مقطع ششم تا نهم، برای اولین بار کودکان مقطع پیش دبستان تا مقطع پنجم دبستان نیز در روزهای مجزا شرکت کردند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بچه ها پس از گروه بندی در غرفه عکاسی به همراه مربیان خود از این روز خاطره انگیز عکس یادگاری ثبت کردند. و بعد از آن توسط مربیان و مسئولان بازی در نظر گرفته شده برای بازی ها هدایت می شدند

برای مقطع ششم تا نهم شرکت در بازی‌های «کشتی نجات»، «گنجینه»، «شیطان» و «تسبیح» وگروه سنی۶ تا ۱۱سال بازی بولینگ، و جدول، برنامه ریزی شده بود. در خلال برنامه بچه ها با میان وعده و ناهار پذیرایی شدند. دقایقی نماز جماعت برپا شد بعد از آن اجرای تئاتر عروسکی با مضامین و محتوای مهدوی اجرا شد و طرح سوالاتی از آن توسط مجری صورت گرفت و از بین پاسخ های صحیح به بچه ها جوایزی اهدا گردید. سرود همخوانی توسط بچه ها اجرا شد و در پایان به منظور ایجاد انس و الفت از بچه ها خواسته شد تا برای امام زمان خودشان نامه‌ای بنویسند و تحویل مربیان دهند.