اکران خصوصی فیلم مردان آهنین

موسسه مهر تابان مهدوی در راستای خدمتگزاری به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع برخی از شبهات و سوالات در موضوع مهدویت، اقدام به ساخت فیلم داستانی با عنوان “مردان آهنین” کرده است. 


این فیلم ۷۴ دقیقه ای، ضمن پاسخگوی به چند شبهه از شبهات مهدوی، به مقایسه‌ای بین مدعیان یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاران واقعی آن حضرت می پردازد و به خصوصیات منتظران راستین ظهور حضرت حجت، اشاره می کند که نام این فیلم نیز برگرفته از همین موضوع می باشد. 


ساخت و تولید فیلم، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ کلید خورد و تا پایان  آذر ماه همان سال، ضبط و فیلمبرداری آن به طول انجامید و بعد از صداگذاری، تدوین و مراحل نهایی ساخت، در آذرماه سال ۱۴۰۰ برای نمایش و اکران آماده گردید. 


این اثر در چندین لوکیشن ازجمله پانسیون مطالعاتی مجموعه سیتی سنتر، روستای قهی از توابع کوهپایه و روستای گرمه و مهرجان از توابع خور و بیابانک فیلمبرداری شد و در این مسیر ارگان هایی همچون مجموعه سیتی سنتر، اداره میراث فرهنگی شهرستان کوهپایه و سازمان آب و فاضلاب روستای مهرجان با موسسه مهر تابان مهدوی همکاری نمودند.

 همینطور خانواده‌ی قرهی از روستای قهی و خانواده‌ی نائب از روستای مهرجان، با مساعدت خود موسسه را همراهی نمودند. 


کارگردانی فیلم مردان آهنین را آقای سید فرشاد فهیمی بر عهده داشت و اساتیدی همچون جهانبخش سلطانی، حسن جویره، اسدالله بابایی، اسماعیل زنگل گیاه و محمدرضا رفیعی در کنار دیگر بازیگران فیلم، در این اثر هنری به ایفای نقش پرداختند. 

فیلمنامه نیز به قلم سید فرشاد فهیمی و سید روح الله فهیمی نگارش گردید. 


رویا مسجدی برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، یاسر زمانی مدیر فیلمبرداری، مجتبی حبیب اللهی مدیر صدابرداری، اسدالله بابایی طراح صحنه و دکور و لباس، رضا سعیدی طراح و سرپرست گریم، از دیگر عوامل تولید این فیلم می باشند. 


نکته شایان ذکر در مورد این فیلم، استفاده از سبک هنری «آکاپلا» در ساخت موسیقی فیلم می باشد. نام این سبک که برگرفته از واژه ی ایتالیایی Acappella است، در موسیقی به معنی اجرای قطعه ای موسیقی، تنها با استفاده از صدای خواننده و تکنیک های صداسازی با کمک حنجره و دهان، بدون استفاده از هیچ ساز دیگری است. این یکی از ویژگی های این فیلم است که آن را از آثار دیگری از این دست متمایز می کند. 


با اتمام ساخت فیلم مردان آهنین، موسسه مهر تابان مهدوی در نظر دارد در تاریخ ٢١ تا ٢۵ آذر ماه سال جاری، اقدام به اکران این  فیلم در سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان نماید.

این  اکران، خصوصی و ویژه ی اعضای نذر وقت جهت خدمتگزاری به ساحت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود.

 

بزودی اخبار تکمیلی در ارتباط با چگونگی تهیه بلیط فیلم و  همچنین زمان و مکان اکران عمومی آن در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.