اجرای برنامه های متنوع در دهه ولایت

همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و عید بزرگ غدیر خم، موسسه مهر تابان مهدوی برنامه‌های فرهنگی ویژه ای را برگزار خواهد کرد.


به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، شش برنامه متنوع فرهنگی، توسط این موسسه تدارک دیده شده که در دهه ولایت اجرا می‌شوند.


 سیدمحمدهادی‌ابطحی، رئیس هیئت مدیره موسسه مهر تابان مهدوی این برنامه‌ها را چنین تشریح کرد: امسال نیز طرح «یارِ یار» را در برنامه داریم که طبق روال گذشته، ان شاءلله صبح روز عید غدیر اجرایی خواهد شد. در این طرح یک جلد کلام الله مجید و یک بسته تربت اباعبدالله و یک پلاک منقوش به آیه «و ان یکاد» به نوزادان متولد روز عید غدیر اهدا خواهد شد و با پذیرایی شیرینی و تبرک جستن به پرچم‌هایی از حرمین شریفین کربلا، به خانواده‌های این نوزادان شادباش گفته می‌شود.


 رئیس هیئت مدیره موسسه، در مورد اجرای مسابقه به سوی آسمان نیز گفت: امسال از روز ۱۷ تیرماه به مدت ۵ روز این مسابقه در فضای مجازی برگزار خواهد شد و در روز ۲۳ تیر مصادف با روز مباهله، از ساعت ۱۰ صبح برنامه قرعه کشی جوایز را به صورت زنده اجرا خواهیم کرد. 


سیدمحمدهادی‌ابطحی افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته مبنی بر ریزش پاسخ دهی سوالات مسابقه در روز عید، به دلیل مشغولیت افراد در این روز، امسال تصمیم گرفتیم که مسابقه را از یک روز بعد از عید غدیر برگزار کنیم تا هم فضای دهه ولایت و عید همچنان حفظ شود و هم به بهانه قرعه کشی مسابقه در روز مباهله، این عید عزیز را که گاهاً مورد غفلت و فراموشی قرار می‌گیرد پاس بداریم.


وی گفت: طبق روال قبلی تمامی سوالات با کلیپ‌های تصویری چند دقیقه‌ای همراه خواهد بود. سوالات و مباحث پیرامون مسئله غدیر خم و ولایت امیر المومنین علیه السلام طرح شده است و جوایز نیز در این دوره افزایش خواهد داشت.


 پویش «به نیت فرج» از دیگر برنامه‌های موسسه مهر تابان مهدوی برای این ایام است. سیدمحمد هادی‌ابطحی در مورد این طرح بیان داشت: در پویش «به نیت فرج» که سال‌های پیش نیز برگزار شده است، افراد برای اطعام عید غدیر به هر تعدادی که بخواهند غذا تهیه و بین دوستان و اقوام خویش توزیع می‌کنند و موسسه مهر تابان مهدوی با اهدای ظروف یک بار مصرف که مزین به برچسب‌های پویش هستند با خانواده‌ها همراهی می‌کند. در همین مورد نیز امسال از ۲۰ روز پیش یک کلیپ ۳ دقیقه‌ای  تهیه و تولید و در فضای مجازی منتشر شد.


وی افزود: این بار بر روی ۲ نکته تاکید داریم. نکته اول اینکه با نیت تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، آشپزخانه‌هایمان را در روز عید غدیر تبدیل به آشپزخانه حضرت کنیم و دوم اینکه این اتفاق باید توسط افراد خانواده و در خانه‌ها انجام شود تا به این واسطه فرهنگ اطعام غدیر در خانه‌های شهر نهادینه شود.


 رییس هیئت مدیره این موسسه گفت: در مجموع ۲۰ هزار ظرف یکبار مصرف و ۵۰ هزار برچسب تهیه شده که به هر خانواده ۳۰ ظرف اهدا خواهد شد و اگر هیئات نیز بخواهند در این پویش شرکت کنند، موسسه با اهدای برچسب ظروف با آنها همراهی خواهد کرد.


سیدمحمدهادی‌ابطحی همچنین بیان داشت: ظهر روز عید غدیر خم نیز جشن بزرگی در سالن همایش‌های سیتی سنتر ویژه اعضای فعال موسسه به همراه خانواده هایشان تدارک دیده‌ایم که ضمن پذیرایی ناهار قصد داریم با برنامه‌هایی متنوع، روز شادی را در این عید برای مهمانان رقم بزنیم.


وی همچنین در مورد برنامه حمایت از جشن‌های خانگی گفت: امسال این طرح را در شهرک ولی عصر علیه السلام برگزار خواهیم کرد که طی آن موسسه با تهیه پذیرایی شربت و شیرینی و اعزام سخنران و مداح، با خانواده هایی که در این دهه قصد برپایی جشن در خانه‌هایشان را دارند همکاری می‌کند.


رئیس هیئت مدیره موسسه، در آخر از طرح آذین بندی شهر خبر داد و گفت طی هماهنگی‌هایی که هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی_دینی با هم داشتند بنا شده که هر مرکزی مسئولیت تزیین یکی از خیابان ها را بر عهده گیرد تا در این ایام فضای عمومی شهر نیز حال و هوای جشن و سرور داشته باشد. در این راستا موسسه مهر تابان مهدوی، تزیین خیابان عبدالرزاق از چهارراه تختی تا میدان امام علی علیه السلام با ریسه پرچم‌های رنگی را به عهده گرفت که این کار توسط نوجوانان شرکت کننده در دوره‌های «ستاره‌های شهر» و تحت عنوان اردوی خدمتگزاری، از روز ۴شنبه همزمان با شب عید قربان انجام شد.