آغاز سوگواری دهه فاطمی با اذن خواهی از امام زمان علیه السلام

حسینیه «کریم اهل بیت علیه السلام»‌ واقع در خیابان مشتاق اول،‌ در شام جمعه ۲۷ آبان ماه سال جاری میزبان جمعی از عاشقان اهل بیت علیهم السلام بود تا برای برپایی بیرق عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از امام زمان خویش کسب اجازه کنند.

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، در آستانه ایام فاطمیه، این موسسه، برنامه های فاطمی خود را با جلسه اذن خواهی از امام زمان علیه السلام آغاز نمود.

این مجلس با حضور جمعی از بازیگران و عوامل پشت صحنه نمایش «صدای سکوت» که قرار است در ایام فاطمیه بر روی صحنه برود، برگزار شد. دست اندرکاران برنامه «کاروان نوگلان فاطمی» نیز از دیگر مدعوین این جلسه بودند.

برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و قرائت زیارت آل یاسین با نوای ذاکر اهل بیت، منصور نیکخواه آغاز شد و سپس با سخنرانی آیت‌الله  سید احمد روضاتی ادامه یافت.

سید احمد روضاتی ضمن تذکر این نکته که ائمه معصومین علیهم السلام حقوقی بر ذمه ما دارند که باید آن ها را ادا کنیم، به روایتی از امام باقر علیه السلام اشاره کرد که حضرت در این مورد به ابوحمزه ثمالی فرموند: «ادای حق ما یعنی حرف ما را بشنوید و به اطاعت از آن گردن نهید.»

وی با بیان این نکته که خدمت به آستان ائمه علیهم السلام آرزوی فرشتگان مقرب الهی همچون جبرییل علیه السلام بوده خاطر نشان کرد: مقام خدمت به اهل بیت علیهم السلام به گونه ایست که چنانچه با صدق و اخلاص نیت همراه باشد و مورد توجه حضرات معصومین علیهم‌السلام قرار گیرد، ایشان آن را به فرزندان و نسلتان نیز عطا می کنند‌. 

حسن ختام این نشست معنوی، مرثیه سرایی مداح اهل بیت، محمد آزادی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.

در پایان نیز حضار با پذیرایی های شام بدرقه شدند.