رنگ و نیرنگ» این شب‌ها بر روی صحنه تئاتر می رود

نمایش «رنگ و نیرنگ» با همت موسسه مهر تابان مهدوی از ۱۶ مردادماه بر روی صحنه رفته است و تا ۲۳ مرداد جاری، پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می‌باشد.

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، نمایش «رنگ و نیرنگ» به نویسندگی و کارگردانی سید روح الله فهیمی در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان در حال اجراست.

اسدالله بابایی، جمشید صدری، اسماعیل زنگل‌گیاه، محمد‌رضا رفیعی، سیدعلیرضا بدری، مهدی فرخانی، رسول زارع و محمدجواد تولایی از هنرمندانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 «رنگ و نیرنگ» روایتگر مظلومیت خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است. گاهی مظلومیت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا و گفتگوی آن حضرت با سپاه عمر سعد را به تصویر می‌کشد و گاهی با خستگی و چهره‌های شکسته و قد‌های خمیده خانواده امام در سفر اسارت همراه می‌شود.

 نمایش زمانی را در گوشه خرابه، پای درد و دل حضرت رقیه با سر بریده پدر می‌نشیند، و زمانی دیگر مظلومیت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام را در نیرنگ‌های معاویه و عمروعاص فریاد می‌کند. 

نیرنگ هایی به رنگ جعل احادیث نبوی که تخریب جایگاه امام علی علیه السلام در بین مردم را هدف گرفته بود. روایت می‌کند از خدعه هایی که تا جایی بالاگرفت که بر منابر شهرهای اسلامی به آن حضرت دشنام می‌دادند. و امام مظلوم گشت، حتی در شهری چون کوفه که روزگاری زیستگاهش بود. 

نخ تسبیح و پیوند دهنده همه این صحنه‌های تاریخی تشرف مرد صفینی به پیشگاه امام زمان عج الله می‌شود تا چنین مخاطب را پای تماشای گوشه ای از رنگ و نیرنگ روا داشته بر اهل بیت علیهم السلام بنشاند.

 

مدیر تولید این اثر درباره متن نمایشنامه گفت: نوشتن نمایشنامه و تهیه و جمع آوری منابع این اثر از حدود ۵ ماه پیش آغاز شد و پس از چندین بار بازنویسی به تایید جمعی از علما و اساتید حوزه و دانشگاه رسید.

سید محمد هادی ابطحی افزود: تمامی مطالبی که در این نمایش ارائه شده بر اساس مستندات تاریخی و روایی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به بنر استند‌های تعبیه شده در مسیر ورودی سالن نمایش گفت: از کارهای خوبی که در حاشیه اجرای نمایش انجام شد، معرفی شخصیت‌های اصلی این اثر و ارائه زندگینامه و شرح‌حال مختصری از آنهاست که این کار با به نمایش گذاشتن بنر استندهایی در ورودیه سالن نمایش صورت گرفت. تماشاگران می‌توانند قبل از دیدن تئاتر، این بنرها را مطالعه کنند و یا چنانکه بخواهند با ارسال عدد ۲ به سرشماره ۱۰۰۰۲۰۰۸۹۱۰ لینک مربوط به فایل بنرها را دریافت کنند.

 

نمایش «رنگ و نیرنگ» از ۱۶ تا ۲۳ مرداد از ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می‌رود. علاوه بر این از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مرداد در سانس ۲۱:۳۰ نیز مجدد اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند با مراجعه به لینک 

https://formafzar.com/form/nemayesh

 و یا با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۱۰۰۰۲۰۰۸۹۱۰ برای رزرو و تهیه بلیط اقدام کنند.

گفتنی است در کنار سالن نمایش، سالنی برای نگهداری کودکان همراه با امکاناتی برای بازی و سرگرمی و آموزش تهیه شده تا خانواده‌ها بتوانند با فراغ خاطر به تماشای این نمایش بنشیند.