اقامه ی احیای شب نیمه شعبان

سحرگاه نیمه شعبان ۱۴۴  هجری قمری، مؤسسه مهرتابان مهدوی در حسینیه خوروش اصفهان پذیرای جمعی از محبین آل الله بود که گرد هم آمده بودند تا با دعا و تضرع، فرج و ظهور مولایشان را از خداوند عیدی بگیرند.

 به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی، مراسم احیای شب نیمه شعبان در سحر روز ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ و با حضور حدود ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده بزرگ مهر تابان مهدوی برگزار شد.

شب نیمه شعبان بعد از شب قدر برترینِ شب هاست که احیا و  شب‌زنده‌داری آن سفارش شده و از فضیلت بسیار برخوردار است. بر همین اساس موسسه مهر تابان مهدوی امسال نیز چون سنوات گذشته اقدام به برپایی این مراسم معنوی پر فیض کرد.

 این برنامه از ساعت ۲ بامداد و با قرائت زیارت آل یاسین آغاز شد و پس از آن با تلاوت دعای شریف کمیل توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام، محمد صالح ربانی و محمد آزادی، ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی نصر سخنران این برنامه بود.

وی با بیان اهمیت و جایگاه مسئله ظهور در نظر ائمه اطهار علیهم السلام گفت: آن چیزی که من بعد از سالها طلبگی بدان رسیدم این است که زمان هایی که اهل بیت ما کارد به استخوانشان می رسید و عرصه بر آنها تنگ می‌شد، همچون زمان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و یا  عصر عاشورا، تنها چیزی که دل هایشان را آرام می کرد، فقط امید به ظهور حضرت حجت علیه السلام بود.

 مرتضی نصر با اشاره به حادثه غمبار کربلا ادامه داد: بعد از شهادت حضرت اباعبدالله علیه السلام بنا بود حضرت زین العابدین علیه السلام منتقم خون پدرشان باشد اما این امر محقق نشد، زیرا که حضرت سجاد یاوری نداشت تا او را یاری کند. پس از ایشان این امر به امام باقر علیه السلام رسید و باز یاری کننده ای نبود و همینطور ادامه یافت تا امروز. و امروز مهدی موعود علیه السلام تنها منتقم حی و زنده این خانواده است.

وی افزود: و اما حکایت ما و امام، حکایت فرزند است و پدر. ائمه علیهم السلام نه تنها پدران روحانی و معنوی ما هستند که به استناد  برخی از روایاتِ خودشان، ایشان پدران جسمانی ما نیز هستند. از جمله روایت سید بحرالعلوم از قول امام زمان علیه السلام که ایشان فرموده بودند: «شیعیان و محبین ما از اضافه گل ما خلق شدند و با آب محبت ما  عجین هستند، با غم ما غمگین و در شادی ما شاد می شوند». بنابراین ما هم عضو این خانواده ایم و می‌توانیم در کنار امام زمان علیه السلام منتقم خون امام شهید مان باشیم.

نصر خاطر نشان کرد: اما آن چیزی که دست ما را بسته غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. تا زمان ظهور حضرت حجت این غم بر سینه ما سنگین است اما کاری از دستمان بر نمیاد. تا آنگاه که در رکاب حضرت، انتقام خون های مظلوم را طلب کنیم.

 در ادامه و با قرائت دعای قرآن توسط حجت الاسلام و المسلمین مرتضی نصر، لحظات نابی برای دلدادگی با حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شکل گرفت و عاشقان آن حضرت،  عهد و پیمان خود را برای خادمی درگاهش تجدید کردند.

در پایان، برگزاری نماز جماعت صبح و پذیرایی صبحانه حسن ختام مراسم احیای شب نیمه شعبان امسال بود‌.