برپایی غرفه نونهالان فاطمی در سیتی سنتر اصفهان به مناسبت ایام فاطمیه

به گزارش واحد خبر موسسه مهر تابان مهدوی از تاریخ ١۴ام لغایت ١٩ام دی ماه ۱۴۰۰ همزمان با اجرای نمایش بیاد پدر به مناسبت ایام فاطمیه تصمیم بر آن شد تا فضایی مناسب فرزندان بازدیدکننده از نمایش بیاد پدر فراهم گردد. با رایزنی های مسئولان موسسه مهر تابان مهدوی با مسئولان سیتی سنتر این امر محقق گردید و این فضا به صورت غرفه بندی برپا شد. ورودی این غرفه جهت ثبت نام و تحویل گرفتن بچه ها بود این فضا با ریسه های بادکنک از یکدیگر تفکیک و تزیین شد و هر غرفه مخصوص یک بازی بود. غرفه اول جهت آشنایی مربی با بچه ها و بیان هدف از حضور آنها در غرفه کودک و بعد از آن توضیحاتی در مورد شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بود. در این غرفه کاربرگ رنگ آمیزی و یا پازل با موضوع فاطمیه داده می‌شد و غرفه دوم استخر آبی کوچک بود که در این استخر صفات خوب و بد بر روی ماهی ها چسبانده شده و بچه‌ها با قلاب ماهیگیری هر کدام صفات را به قلاب می انداختند مربی در مورد آن صفت توضیح می داد. غرفه سوم توضیحات مربی در مورد دشمنان حضرت علی علیه السلام و بیان علت دشمنی با ایشان بود که تعدادی از دشمنان به صورت ماکت درست شده بودند و در پایان توضیحات مربی بچه ها به سمت دشمنان ایشان توپ پرتاب می کردند. غرفه چهارم ماکت خورشید که با نوشته یا بقیة 

 الله پشت بادکنک ها نصب شده بود بادکنک ها به منزله گناهانی بودند که باعث پوشاندن خورشید که امام زمان علیه السلام است بود مربی با توضیح در مورد یاری رساندن به امام زمان علیه السلام با گناه نکردن و دوستی با ایشان همزمان بادکنک ها را کنار می زد و خورشید نمایان می‌شد، در این غرفه ۲ نفر از مداحان کوچک فاطمی هر شب برای بچه ها مداحی و با بچه‌ها سینه‌زنی می‌کردند. غرفه آخر قسمت پذیرایی از بچه ها که با میز و صندلی چیدمان شده بود و با لقمه نان و پنیر،خرما و بیسکوییت پذیرایی می شدند. زمان حضور بچه ها در هر غرفه یک ربع بود. 

جمعا حضور بچه ها در غرفه کودک از شروع نمایش تا پایان یک ساعت و ربع بطول می انجامید و در پایان نمایش پدر و مادرها بچه ها را تحویل می گرفتند.

 غرفه کودک در تاریخ ۱۴ تا ۱۹ دی ماه همزمان با اجرای نمایش برای تمامی سانس ها برپابود. گفتنی است نمایش بیاد پدر برای ۶ روز متوالی در ١٠ سانس اجرا گردید. این اجرا ها از سه شنبه ١۴ام تا یکشنبه ۱۹ام هر شب ساعت ۲۰ بوده و برای روزهای پنجشنبه و جمعه در سه سانس ۱۰:٣٠ صبح، ١٨ عصر و ٢٠ شب اجرا گشت. در تمامی نوبت ها غرفه کودک نیز همزمان با هر اجرا به صورت فعال میزبان کودکان بود. این غرفه کودک متناسب با سنین ۴ تا ۹ سال و با حضور ۹ نفر از مربیان و مسئولان نذر وقتی موسسه مهر تابان مهدوی در خدمت نوگلان فاطمی بود.

این جداسازی موجب تمرکز بیشتر بازیگران و تماشگران در حین اجرای نمایش و بهره مندی کودکان از محتوای متناسب با سن خود بود که به همت مربیان کودک مؤسسه مهرتابان مهدوی محقق شد.